Krótkie daty

Regulamin

Regulamin Sklepu Internetowego – www.aptekapela24.pl

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego pod adresem aptekapela24.pl przez firmę Apteka Pëla mgr farm. Justyna Biela, adres: ul. Kościerska 7, 83-404 Nowa Karczma, prowadzącą działalność gospodarczą zgodnie z wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP nadzorowanej Ministerstwo Technologii i Rozwoju, NIP: 5911536127, REGON 362219459.
  2. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
  3.  adres poczty elektronicznej: kontakt@aptekapela24.pl;
  4. pod numerem telefonu: +48 575 732 223;
  5. formularz kontaktowy dostępny na stronach Sklepu Internetowego.
  6.  Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej https://aptekapela24.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
  7. Sprzedawca informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall. Sprzedawca nie zidentyfikował szczególnych zagrożeń związanych z korzystaniem z Usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej Apteki.
  8. Sprzedawca informuje, że posiada zezwolenie nr 1068/2020 na prowadzenie apteki ogólnodostępnej wydane 2020-10-30 przez Pomorski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w Gdańsku.
  9. Na stronach Sklepu Internetowego znajduje się widoczne wspólne logo, o którym mowa w art. 85c ust. 3 dyrektywy 2001/83/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 6 listopada 2001 r. w sprawie wspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczych stosowanych u ludzi (Dz. Urz. UE L 311 z 28.11.2001, str. 67; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 27, str. 69), zawierające hiperłącze do rekordu w wykazie odnoszącego się do placówki prowadzącej tę stronę internetową.
  10. Sprzedawca nie prowadzi obrotu hurtowego w rozumieniu art. 72 Prawa Farmaceutycznego.
  11. Niniejszy Regulamin dotyczy również Sprzedaży Wysyłkowej Produktów leczniczych poprzez https://aptekapela24.pl
  12. Sprzedawca realizuje Zlecenia drogą wysyłkową, zgodnie z Zarządzeniem Prezesa NFZ z dnia 1 października 2019r., z lokalu podmiotu wykonującego czynności z zakresu zaopatrzenia w Wyroby medyczne dostępne na Zlecenie, spełniającego wymagania określone w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw zdrowia, wydanym na podstawie art. 159 ust. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
  13. Wszystkie produkty (leki, suplementy diety, sprzęt medyczny, wyroby medyczne, kosmetyki i inne) dostępne na https://aptekapela24.pl zostały dopuszczone do obrotu na terenie Polski na podstawie stosownych przepisów prawa i decyzji właściwych władz administracyjnych.
  14. Produkty oferowane przez Aptekę są oryginalne, dostarczone i przechowywane zgodnie z odpowiednimi przepisami określonymi przez dystrybutorów i producentów, oraz przepisami prawa.

§ 2 Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Apteka – placówka ochrony zdrowia publicznego w rozumieniu Prawa Farmaceutycznego;
  2. Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
  3. Dostawa – dostarczenie Klientowi zamówionych Produktów przez Aptekę, za pośrednictwem Dostawcy.
  4. Dostawca – operator pocztowy lub firma kurierska, z którą współpracuje Apteka.
  5. Klient – osoba fizyczna mająca ukończone 18 lat, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym;
  6. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
  7. Konto – wydzielona dla danego Klienta część Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego. Utworzenie Konta wymaga jego rejestracji zgodnie z zasadami wskazanymi na Stronie Internetowej Apteki ;
  8. Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
  9. Potwierdzenie – dokument potwierdzający odbiór zamówionych przez Konsumenta na podstawie Zlecenia Wyrobów medycznych, zawierający zakres danych określony w części IV.C. załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 2 sierpnia 2019 r. tj. dane osoby odbierającej (pacjent/inna osoba odbierająca), imię(imiona), nazwisko, numer PESEL, rodzaj/seria/numer dokumentu stwierdzającego tożsamość w przypadku braku numeru PESEL, datę odbioru oraz czytelny podpis osoby odbierającej zawierający imię(imiona) oraz nazwisko;
  10. Prawo Farmaceutyczne – ustawa z dnia 6 września 2001r. Prawo farmaceutyczne (Dz.U. 2001 Nr 126 poz. 1381 ze zm.);
  11. Produkt – każdy towar oferowany przez Aptekę, w tym produkty lecznicze, wyroby medyczne, suplementy diety, kosmetyki i inne w rozumieniu art. 2 pkt. 32 Prawa Farmaceutycznego;
  12. Punkt odbioru – punkt odbioru osobistego zamówionych przez Klienta Produktów;
  13. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna prowadząca działalność gospodarczą lub zawodową w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego;
  14. Rejestracja – proces założenia Konta na Stronie Internetowej Apteki.
  15. Regulamin – niniejszy dokument.
  16. Sprzedawca lub Sprzedający – Apteka Pëla mgr farm. Justyna Biela, ul. Kościerska 48, 83-430 Stara Kiszewa, NIP: 5911536127, REGON 362219459.
  17. Sprzedaż Wysyłkowa Produktów leczniczych – umowa sprzedaży Produktów leczniczych w rozumieniu art. 2 pkt. 37aa Prawa Farmaceutycznego z wyłączeniem Produktów leczniczych których wydawanie ograniczone jest wiekiem pacjenta;
  18. Strona Internetowa Apteki – serwis internetowy działający pod adresem https://aptekapela24.pl.
  19. Sklep Internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Apteki.
  20. Towar – produkt dostępny w Sklepie Internetowym inny niż Produkt leczniczy oraz Wyrób medyczny, prezentowany w Sklepie Internetowym, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
  21. Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające przechowywanie informacji przez czas odpowiedni do celów, jakim służą.
  22. Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Towarów, Produktów leczniczych albo Wyrobów medycznych w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
  23. Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
  24. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827 z późn. zm.);
  25. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
  26. Ustawa o wyrobach medycznych – ustawa z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. 2010 Nr 107 poz. 679 ze zm.);
  27. Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne  – Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne oraz zlecenia naprawy wyrobu medycznego z dnia 29 grudnia 2021 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 2499 z poźn. zm.)  lub każde rozporządzenie je zastępujące;
  28. Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie. – rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie (Dz.U. 2019 poz. 1267 ze zm.) lub każde rozporządzenie je zastępujące;
  29. Wyrób medyczny – wyrób w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt.38 Ustawy o wyrobach medycznych;
  30. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru, Produktu leczniczego albo Wyrobu medycznego.
  31. Zarządzenie Prezesa NFZ z dnia 1 października 2019r. – zarządzenie NR 131/2019/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 1 października 2019 r. w sprawie warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne;
  32. Zlecenie – zlecenie na zaopatrzenie w Wyroby medyczne, dla których okres użytkowania określono „raz na miesiąc”, wystawione przez uprawnionego lekarza, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 maja 2017 r. oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 2 sierpnia 2019r.

§ 3 Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego

  1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
  2. komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
  3. dostęp do poczty elektronicznej,
  4. przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej,
  5. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
  6. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
  7. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
  8. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
  9. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
  10. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
  11. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
  12. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
  13. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
  14. Podane w Sklepie Internetowym informacje o Produktach, a także o innych towarach lub usługach, nie stanowią natomiast oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.
  15. Sprzedawca dokłada starań, aby Klienci mieli możliwość korzystania ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego w sposób nieprzerwany, zastrzega jednak możliwość czasowego zawieszania funkcjonowania niektórych lub wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego w celu przeprowadzania jego konserwacji, aktualizacji lub napraw.
  16. Sprzedawca nie ma prawa kopiować, ani utrwalać elementów, ani całości Strony Internetowej Apteki w jakikolwiek sposób i w jakiejkolwiek formie, za wyjątkiem tych elementów, których kopiowanie lub utrwalanie zostało wyraźnie dopuszczone przez Sprzedawcę.

§ 4 Usługi

  1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  2. Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu Internetowego. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta lub skorzystania z przycisku „Usuń Konto”.
  3. Klient ma możliwość założenia i zalogowania się do Konta za pośrednictwem zewnętrznych serwisów społecznościowych. W tym celu Klient w ramach formularza rejestracji lub formularza logowania do Konta wybiera opcję odpowiednio rejestracji albo logowania przez jeden z zewnętrznych serwisów internetowych wskazanych w formularzu. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na umożliwieniu założenia Konta lub zalogowania się do Konta za pośrednictwem zewnętrznych serwisów internetowych zawierana jest na czas określony i ulega rozwiązaniu odpowiednio z chwilą założenia Konta albo zalogowania się do Konta przez Klienta za pośrednictwem zewnętrznych serwisów internetowych.
  4. Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji systemowych, a także dotyczących ochrony zdrowia w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (Usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie tych informacji. Umowa o świadczenie Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newsletteru lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi Newsletter.
  5. Klient ma możliwość wysyłania za pomocą formularza kontaktowego wiadomości do Sprzedawcy. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Klienta.
  6. Klient ma możliwość zamieszczania w Sklepie Internetowym indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi odnoszących się m.in. do Towaru czy przebiegu transakcji. Klient dodając wypowiedzi oświadcza, że posiada wszelkie prawa do tych treści, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej. W ramach Usługi Klient ma możliwość zamieszczenia oceny Towaru korzystając z pięciostopniowej skali udostępnionej w ramach formularza dodawania opinii. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na zamieszczaniu opinii o Towarach w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas określony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania opinii.
  7. Wypowiedzi powinny być zredagowane w sposób przejrzysty i zrozumiały, nadto nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie mogą mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji. Zamieszczone wypowiedzi są rozpowszechniane na stronach internetowych Sklepu Internetowego.
  8. Poprzez zamieszczenie wypowiedzi Klient wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a także dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).
  9. Sprzedawca uprawniony jest w każdym do usunięcia oraz dowolnych modyfikacji treści zamieszczonych przez Klienta w Sklepie Internetowym bez konieczności informowania Klienta, który je zamieścił ani uzyskiwania zgody takiego Klienta.
  10. Klient, posiadający Konto w Sklepie, za pomocą funkcjonalności dostępnych w opisie Towaru, ma możliwość dodania Towaru do listy „Ulubionych”. Towary dodane do listy „Ulubionych” są zapisywane w Koncie Klienta. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na dodaniu Towarów do listy ,,Ulubionych’’ jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą usunięcia Towarów z listy przez Klienta, wycofania Towaru z asortymentu Sklepu lub usunięcia Konta.
  11. W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.

§ 5 Rejestracja

  1. Rejestracja w Aptece Internetowej jest dobrowolna i nie jest wymagana do składania Zamówień.
  2. Aby utworzyć Konto Klienta, należy poprawnie wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie https://aptekapela24.pl i zaakceptować Regulamin.
  3. Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma potwierdzenie założenia konta drogą elektroniczną.

§ 6 Składanie Zamówień

  1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez stronę internetową https://aptekapela24.pl, jednak Sprzedawca realizuje wysyłkę Zamówień jedynie w Dni robocze.              
  2. W celu złożenia Zamówienia należy wybrać Produkty, dodać je do wirtualnego koszyka i wypełnić formularz zamówienia, określając sposób dostawy oraz formę płatności.
  3. Zamówienie zostaje złożone po kliknięciu przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
  4. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą jego przyjęcie do realizacji.
  5. Zamówienia są realizowane zgodnie z kolejnością ich złożenia oraz dostępnością Produktów.
  6. Sprzedający nie określa minimalnej wartości Zamówienia w Sklepie Internetowym.
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy sprzedaży Produktów wycofanych ze sprzedaży lub co do których została wstrzymana sprzedaż na terenie Polski, o każdej takiej sytuacji Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony przez Sprzedającego wraz z podaniem przyczyny odmowy zawarcia Umowy sprzedaży.
  8. Treści Umów sprzedaży zawieranych przy wykorzystaniu Apteki internetowej są przechowywane przez system informatyczny Sklepu Internetowego przez okres 3 miesięcy od daty zawarcia każdej z Umów sprzedaży, a treść tych umów jest udostępniana wyłącznie stronom Umowy sprzedaży. Każdy Klient, po zalogowaniu do Konta, ma dostęp do wszystkim swoich Umów sprzedaży zawartych poprzez Stronę Internetową Apteki przez okres ich przechowywania w systemie informatycznym określonym w zdaniu pierwszym. W razie braku Konta treści Umów sprzedaży zawieranych przy wykorzystaniu Sklepu Internetowego są przechowywane przez system informatyczny Strony Internetowej Apteki do upływu okresu odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Konsumenta, jednak nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od zawarcia Umowy sprzedaży.
  9. Sprzedawca ma prawo odmowy realizacji Zamówienia i tym samym sprzedaży Produktów, w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że taki Produkt może być wprowadzony do dalszego, niezgodnego z prawem obrotu, albo gdy sprzedaż Produktu stanowiłaby naruszenie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w zakresie sprzedaży detalicznej produktów leczniczych i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.
  10. Co do poszczególnych Produktów może zostać wprowadzony limit ilości opakowań Produktu możliwych do Zamówienia. W przypadku powzięcia przez Sprzedawcę uzasadnionego podejrzenia, że Klient składa Zamówienia Produktów w ilościach przekraczających jego własne potrzeby lub złożonym Zamówieniu znajdują się Produkty, których łączne zastosowanie może powodować interakcje niebezpieczne dla zdrowia pacjenta, Sprzedający może czasowo zawiesić Konto uniemożliwiając Klientowi dalsze dokonywanie Zamówień. O każdym takim przypadku Klient zostanie powiadomiony drogą mailową lub telefonicznie. Niezależnie od działań podejmowanych przez Sprzedającego, farmaceuta i/lub technik farmaceutyczny w Punkcie odbioru, uprawniony jest do odmowy wydania Produktu, jeżeli zgodnie z posiadaną przez siebie wiedzą wydanie Produktu może w konkretnym przypadku spowodować zagrożenie zdrowia.
  11. Sprzedawca informuje o ograniczeniu katalogu produktów leczniczych zbywanych przez Apteki do podmiotów nieprowadzących działalności leczniczej. Zgodnie z postanowieniami art. 86a Prawa farmaceutycznego, Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2021 r. w sprawie wykazu substancji czynnych wchodzących w skład produktów leczniczych, które mogą być dopuszczone do obrotu w placówkach obrotu poza aptecznego oraz punktach aptecznych, oraz kryteriów klasyfikacji tych produktów do poszczególnych wykazów oraz innymi mającymi zastosowanie przepisami, jeżeli Klientami są podmioty nie wykonujące działalności leczniczej i nie będące uprawnionymi do prowadzenia obrotu produktami leczniczymi (m. in. szkoły, przedszkola, domy pomocy społecznej, domy dziecka, fundacje), Sprzedający może sprzedawać WYŁĄCZNIE OKREŚLONE (znajdujące się w wykazie leków dopuszczonych do obrotu poza aptecznego), opakowania niektórych Produktów będących produktami leczniczym, a nie wszystkie Produkty oferowane w Aptece internetowej z daną substancją czynną.

§ 7  Sprzedaż dla podmiotów leczniczych

  1. Sprzedaż produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz środków specjalnego przeznaczenia żywieniowego dla podmiotów prowadzących działalność leczniczą (np. gabinety lekarskie) może zostać zrealizowana wyłącznie na podstawie poprawnie wypełnionego zapotrzebowania. Dokument musi być zgodny ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 12 października 2018 r. (Dz.U. 2018, poz. 2008 z późn. zm.).

§ 8 Procedura zawarcia Umowy sprzedaży

  1. Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, w tym wskazanie na nazwę, wielkość opakowania, postać farmaceutyczną, liczbę opakowań, inne parametry oraz ceny wrażone w walucie PLN, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, zostały legalnie wprowadzone na rynek polski oraz posiadają znaki zgodności, jak również inne wymagane przepisami prawa oznaczenia, w szczególności dot. producenta lub importera.
  3. Wyroby medyczne posiadają oznakowania oraz instrukcje używania w języku polskim lub wyrażone za pomocą zharmonizowanych symboli lub rozpoznawalnych kodów.
  4. Wyroby medyczne i Produkty medyczne są pozbawione wad jakościowych, o których mowa w art. 96 ust. 8 Prawa farmaceutycznego.
  5. W przypadku, gdy Sprzedawca stosuje mechanizmy indywidualnego dostosowania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, każdorazowo przekazuje tę informację Konsumentowi, podczas składania Zamówienia, z uwzględnieniem wymogów, jakie nakładają w tym zakresie przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
  6. Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
  7. Składanie Zamówienia w Sklepie Internetowym odbywa się poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Produktów będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
  8. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
  9. Formularz Zamówienia Produktu leczniczego wydawanego bez przepisu lekarza zawiera:
  10. Dane identyfikujące Aptekę (nazwa, adres, numer telefonu Apteki przyjmującej zamówienie, numer aktualnego zezwolenia na jej prowadzenie);
  11. Dane dotyczące Klienta (imię i nazwisko albo nazwę i adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego);
  12. Dane dotyczące odbiorcy, jeżeli nie są zgodne z danymi Klienta z pkt. powyżej;
  13. Dane dotyczące Produktu leczniczego objętego Zamówieniem (nazwa, dawka, wielkość opakowania, postać farmaceutyczną, liczbę opakowań);
  14. Numer Zamówienia, datę, imię i nazwisko osoby przyjmującej Zamówienie.
  15. Uzyskanie przez Sprzedawcę danych opisanych w ust. 9 powyżej stanowi warunek realizacji Zamówienia Produktu leczniczego wydawanego bez przepisu lekarza zgodnie z regulacjami Sprzedaży Wysyłkowej Produktów leczniczych.
  16. Przyjęcie do realizacji Zlecenia w oparciu o Zamówienie złożone poprzez formularz, wymaga uprzedniego przedstawienia przez Konsumenta Zlecenia w formie elektronicznego skanu na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy. 
  17. Przyjęcie do realizacji Zlecenia jest możliwe wyłącznie po pozytywnej weryfikacji Zlecenia zgodnie z zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie.
  18. Realizacja Zlecenia rozpoczyna się w dniu przyjęcia przez Sprzedawcę pozytywnie zweryfikowanego Zlecenia.
  19. Po otrzymaniu przez Sprzedawcę pisemnego Potwierdzenia oraz prawidłowo uzupełnionego Zlecenia ze wskazaniem na odbiór Zlecenia przez Konsumenta, realizację Zlecenia uznaje się za zakończoną.
  20. Dokumentowanie sprzedaży Produktów objętych jednym Zamówieniem lub Zleceniem może nastąpić jedynie jedną fakturą VAT lub innym dokumentem ewidencjonującym sprzedaż.
  21. W złożonym zamówieniu nie można dokonać zmian. W przypadku zamówienia, które jest błędne lub niesatysfakcjonujące, prosimy o wysłanie prośby o anulowanie zakupów. Wówczas można złożyć nowe zamówienie.

§ 9  Dostawa

  1. Dokonywanie Zamówień w Sklepie Internetowym jest możliwe 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, jednak Sprzedający nie realizuje Zamówień w dni ustawowo wolne od pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Sprzedawca realizuje Zamówienia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz za granicę do krajów EU, jednakże w razie wskazania adresu dostawy poza terytorium Polski, Klient proszony jest o niezwłoczny kontakt ze Sprzedającym w celu ustalenia indywidualnych warunków Umowy sprzedaży, w szczególności możliwości dostawy oraz kosztów i terminu dostawy.
  3. Dla danego Zamówienia wiążąca jest cena z momentu złożenia Zamówienia, dostawa jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia, chyba ze Klient wybierze odbiór osobisty w Punkcie odbioru.
  4. Sprzedawca dokłada starań celem zapewnienia, aby Zamówione Produkty wysyłane były zgodnie z czasem wysyłki deklarowanym na stronach Sklepu Internetowego, czas wysyłki liczony jest w dniach roboczych, liczonych po zaksięgowaniu należnej zapłaty za Zamówienie w przypadku przedpłaty na konto Sprzedającego albo po uzyskaniu informacji o dokonaniu płatności z systemu płatności elektronicznych, albo od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, w przypadku wyboru płatności za pobraniem.
  5. Termin otrzymania Zamówienia przez Klienta = czas dokonania płatności + czas realizacji Zamówienia + czas dostawy.
  6. Realizacja Zamówienia jest uzależniona od stopnia wyczerpania zapasów Produktów w magazynie lub u dostawców Sprzedającego, dlatego w przypadku braku Produktu w magazynie, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany, i ma wówczas prawo do rezygnacji z całości Zamówienia, bądź rezygnacji z Produktu, którego brakuje, bądź do wyrażenia zgody na wydłużenie realizacji Zamówienia, lub też wyrażenia zgody na zamianę brakującego Produktu na podobny o zbliżonych właściwościach i cenie.
  7. Zamawiający zobowiązuje się do odbioru zamówionych Produktów i/lub zapłaty oznaczonej przez Sprzedającego ceny wraz z kosztami dostawy zamówionych Produktów i kosztami ewentualnych usług dodatkowych wybranych przez Zamawiającego.
  8. Przy dostawie Zamówienia Klient proszony jest o sprawdzenie, w obecności dostawcy czy przesyłka nie posiada uszkodzenia wynikłego z transportu, czy jest nienaruszona, zgodna z Zamówieniem. Weryfikacja przesyłki to bezpłatna usługa, gwarantująca najwyższą jakość usług. W razie stwierdzenia uszkodzenia opakowania przesyłki, niekompletności lub niezgodności przesyłki z Zamówieniem, Klient proszony jest o spisanie protokołu szkodowego w obecności dostawcy, lub skorzystanie z możliwości zgłoszenia na pulpicie paczkomatu oraz niezwłoczne zgłoszenie tego faktu do Sprzedającego – to ważne, bo umożliwia Sprzedającemu złożenie reklamacji do dostawcy.
  9. Klient może wybrać następujące formy dostawy:
  10. za pośrednictwem firmy kurierskiej (Poczty Polskiej, Kuriera DPD, Kuriera InPost)
  11. dostawa do Paczkomatu InPost.
  12. dostarczone do punktu odbioru przesyłek DPD, Poczty Polskiej,
  13. odbiór osobisty w Punkcie odbioru.
  14. Sprzedawca może wprowadzić inne metody dostawy niż wskazane w ust. 9. Zmiana taka nie wymaga zmiany Regulaminu.
  15. Leki oraz Wyroby medyczne nie są wysyłane do paczkomatów. Dostawa Produktów leczniczych w ramach Sprzedaży Wysyłkowej Produktów leczniczych odbywa się z dochowaniem wymogów określonych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (Poz. 481) oraz innymi mającymi zastosowanie przepisami.
  16. Produkty lecznicze dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej wybranej przy składaniu Zamówienia.
  17. Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu w opisie Produktu informuje Klienta o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę.
  18. Zmiana adresu wysyłki możliwa jest wyłącznie poprzez wypełnienie formularza dostawy. Nie przyjmujemy zmian adresu wysyłki przez e-mail lub adnotacje w przelewie bankowym.
  19. . Koszty dostawy są również wskazywane jako odrębna pozycja na wystawianych przez Sprzedawcę fakturach VAT
  20. Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych.
  21. Jeżeli dla Produktów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
  22. Sprzedawca na adres poczty elektronicznej Klienta podany w formularzu zamówienia, przesyła dowód zakupu obejmujący dostarczane Produkty, w formie pliku elektronicznego w formacie PDF. W celu otwarcia pliku Klient powinien posiadać bezpłatne oprogramowanie kompatybilne z formatem PDF. Sprzedawca rekomenduje w tym celu program Adobe Acrobat Reader, które można pobrać bezpłatnie pod adresem https://www.adobe.com
  23. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem lub, podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy.

§ 10 Płatności

  1. Ceny na Stronie Internetowej Apteki zamieszczone przy danym Produkcie stanowią ceny brutto w złotych polskich i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu Zamówienia.
  2. Do każdej ceny należy doliczyć koszty dostawy, zgodnie z informacją podaną w trakcie składania Zamówienia.
  3. Klient może wybrać następujące metody płatności:
  4. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
  5. przelew bankowy lub karta płatnicza poprzez zewnętrzny system płatności tpay.com, obsługiwany przez firmę Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu tpay.com o dokonaniu płatności przez Klienta płatność za pobraniem,
  6. płatność przy odbiorze osobistym (gotówką lub kartą).
  7. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie 72 godzin od momentu złożenia Zamówienia Zamówienie zostanie anulowane bez dodatkowego wezwania. Sprzedawca może anulować Zamówienie w terminie 6 miesięcy od daty jego złożenia.
  8. Wyrażenie zgody na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej jest równoznaczne z rezygnacją z wersji papierowej (zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy o VAT).

§ 11 Odstąpienie od umowy

  1. Zgodnie z art. 27. Ustawy o prawach konsumenta, Sprzedający informuje o prawie Konsumenta do odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży należy poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład w postaci pisma wysłanego pocztą lub wysłanego pocztą wypełnionego formularza, który możliwy jest do pobrania i wydrukowania ze strony Apteki internetowej, a którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe).
  2. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży, wystarczy, aby wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
  3. Skutki odstąpienia od umowy: w przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedający zwraca wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowani o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodził się on na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem należności. W przypadku płatności za Produkty kartą płatniczą lub kredytową zwrot należności następuje na rachunek bankowy przypisany do karty lub inny wskazany przez Konsumenta. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktów lub do czasu dostarczenia mu dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  4. Zwracane Produkty należy odesłać lub przekazać na następujący adres Sprzedającego: Apteka Internetowa Pela24, ul. Kościerska 48, 83-430 Stara Kiszewa niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Konsument będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Produktów do Sprzedającego.
  5. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktów wynikające z korzystania z nich w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów.
  6. Zgodnie z postanowienia art. 38. Ustawy o prawach konsumenta, Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia w odniesieniu do Umowy sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia, a także w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. kremy, jałowe materiały opatrunkowe).
  7. Jednocześnie na podstawie § 3. ust. 8. Rozporządzenia w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych, Sprzedający informuje, że Ustawa o prawach konsumenta, w szczególności prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, nie ma zastosowania do wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza. Jako „produkt leczniczy” należy rozumieć, zgodnie z art. 2. pkt. 32) Prawa farmaceutycznego, substancję lub mieszaninę substancji, przedstawianą jako posiadającą właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawaną w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne.
  8. Produkt leczniczy lub wyrób medyczny może być, zgodnie z art. 96 ust. 6 Prawa farmaceutycznego, zwracany wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego jego wydania.
  9. Przepisy niniejszego paragrafu stosuję się również do Klienta, osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

§ 12 Reklamacje

  1. Sprzedający informuje, że nie ponosi względem Zamawiających nie będących Konsumentami odpowiedzialności za wady Produktu zgodnie z zasadami odpowiedzialności z tytułu rękojmi wskazanymi w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 oraz 556(1) – 576 Kodeksu cywilnego, bowiem odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na zasadzie art. 558 §1. Kodeksu cywilnego.
  2. W przypadku, gdy nabywcą Produktów jest Konsument lub osoba wskazana w § 11 ust. 9 Sprzedający ponosi odpowiedzialność za niezgodność Produktu z Umową sprzedaży na zasadach wskazanych w przepisach Ustawy konsumenckiej – Rozdział 5A, w szczególności art.43a-43g Ustawy konsumenckiej. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży, która to niezgodność zaistniała w dostarczenia Produktu i ujawniła się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
  3. W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową sprzedaży/wad Produktu, Zamawiający może złożyć reklamację do Sprzedającego, przesyłając ją drogą e-mailową na adres poczty elektronicznej: reklamacje@aptekapela24.pl lub listownie na adres: Apteka Internetowa Pela24, ul. Kościerska 48, 83-430 Stara Kiszewa. Gwarancji na Produkty, o ile jest udzielana to udziela jej producent Produktu.
  4. Klient składający reklamację do Sprzedającego proszony jest, w celu usprawnienia przebiegu rozpatrywania reklamacji, o podanie następujących danych: imię i nazwisko, dokładny adres zamieszkania, nr Zamówienia, adres e-mail oraz o dokładnie opisanie niezgodności Produktu z Umową sprzedaży/wady Produktu i żądania reklamującego. Składając reklamację Klient proszony jest także o załączenie kopii dowodu sprzedaży (np. kopii paragonu lub faktury VAT). W przypadku Produktów, do których załączony jest dokument gwarancyjny, Zamawiający może także skorzystać z gwarancji i w tym celu zwrócić się bezpośrednio do producenta Produktu lub do punktu serwisowego wskazanego w dokumencie gwarancji, bądź złożyć roszczenie z tytułu gwarancji za pośrednictwem Sprzedającego.
  5. Sprzedający informuje, że nie udziela kupującemu gwarancji w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego, natomiast przekazuje gwarancje udzielone przez producentów dla Produktów znajdujących się w Sklepie Internetowym lub informuje o takich gwarancjach, jeśli dot. one oferowanych w Sklepie Internetowym Produktów.
  6. Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego i korzystaniem z Usług. Reklamacje można składać drogą elektroniczną na adres: reklamacje@aptekapela24.pl lub listownie na adres siedziby Apteki: Apteka Pëla, ul. Kościerska 48, 83-430 Stara Kiszewa. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
  7. Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Klient zostanie poinformowany przez Sprzedającego.
  8. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
  9. W przypadku rozpatrzenia reklamacji Klienta której żądaniem jest zwrot środków za zakupione produkty Sprzedający dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodził się on na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem należności. W przypadku płatności za Produkty kartą płatniczą lub kredytową zwrot należności następuje na rachunek bankowy przypisany do karty lub inny wskazany przez Konsumenta. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktów lub do czasu dostarczenia mu dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  10. Sprzedający informuje, że wyraża zgodę na rozstrzyganie sporów konsumenckich w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823). W razie nie uznania reklamacji przez Sprzedającego, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń i zwrócić się o interwencję do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gdańsku, ul. Marii Konopnickiej 4, 80-240 Gdańsk, https://ihgd.home.pl email: sekretariat@ihgd.ok Szczegółowe procedury skorzystania z pomocy Inspekcji Handlowej dostępne są na stronie internetowej urzędu oraz na stronie internetowej: https://uokik.gov.pl/inspekcja-handlowa Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedający wskazuje, że uprawnienia opisane w niniejszym ustępie 6. nie przysługują Zamawiającemu, który jest Konsumentem – Przedsiębiorcą.

§ 13 Gwarancje

  1. Produkty objęte Zamówieniem mogą posiadać gwarancję producenta.
  2. W przypadku określonym w ust.1 informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Produktu na stronach internetowych Sklepu.

§ 14 Ochrona danych osobowych

  1. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną na stronie Sklepu.
  2. Polityka Prywatności dostępna jest pod linkiem: https://aptekapela24.pl/polityka-prywatnosci/

§ 15 Odpowiedzialność

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy zgodnie z mającymi zastosowanie przepisami, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. Sprzedawca nie prowadzi sprzedaży hurtowej oraz sprzedaży do aptek. Zastrzega się prawo odmowy realizacji zamówienia w przypadku podejrzenia, że produkty mogą być przedmiotem dalszego obrotu handlowego.

§ 16 Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
  2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  5. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.
  6. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony Apteki internetowej.
  7. Sprzedający informuje także, że wszelkie zdjęcia, teksty, rysunki, grafiki, znaki towarowe, elementy Strony Internetowej Apteki, czy logotypy zamieszczone w na Stronie Internetowej Apteki podlegają ochronie na podstawie przepisów ustawy z dnia 04.02.1994 r o prawie autorskich i prawach pokrewnych. Jakiekolwiek wykorzystanie, czy też udostępnienie treści pochodzących z Strony Internetowej Apteki, także we fragmentach, wymaga uzyskania uprzedniej zgody Sprzedającego.